Pielgrzymka - dzień II

07/08/2017 23:39

Za pielgrzymami zmierzającymi na  na Jasną Górę dwa dni drogi. W poniedziałek późnym popołudniem pątnicy dotarli do Chlewisk.

Drugi dzień naszych rekolekcji w drodze, tak jak każdy kolejny rozpoczęliśmy od Mszy św. sprawowanej o godz. 7:00 w parafialnym kościele w Orońsku. Eucharystia jest najważniejszym punktem każdego pielgrzymiego dnia.

Sprzed kościoła wyruszyliśmy o godz. 9:00, więc po Mszy św. każdy z pątników miał jeszcze sporo czasu by się spakować, złożyć namiot czy zjeść śniadanie. Po wczorajszym dniu tzw. zapoznawczym, od dziś pielgrzymujemy już według naszego planu. Każdy etap, każdy dzień jest dokładnie zaplanowany. Stałymi punktami każdego dnia są oczywiście Godzinki, Medytacja nad Słowem Bożym, Anioł Pański, Litania, Koronka do Bożego Miłosierdzia, Różaniec i konferencja.

Podobnie jak wczoraj tak i dziś, na pierwszym etapie naszą grupę odwiedził dyrektor naszej pielgrzymki, ks. Mirosław Kszczot. Dziś nie skierował do nas słowa, ale wspólnie z zespołem muzycznym i ks. Michałem zaśpiewał kilka radosnych piosenek.

Na pierwszym odpoczynku za miejscowością Łaziska towarzyszyła nam ekipa filmowa, która realizuje zdjęcia do filmu "Klecha", który poświęcony będzie ks. Romanowi Kotlarzowi. Na potrzeby filmu, na dużej polanie zostały zebrane grupy z naszej kolumny. Realizatorzy z powietrza nagrywali potrzebne ujęcia. Akcja filmu dzieje się w latach 70-tych. Po "filmowym odpoczynku", który trwał prawie dwie godziny ruszyliśmy w dalsza drogę. Krocząc w kierunku wysokiej słuchaliśmy konferencji ks. Michała Bartosiaka nt. Sakramentu Chrztu Świętego. Po przebyciu 5 km, przed godz. 14:00 dotarliśmy do Wysokiej. Właśnie w Wysokiej mieliśmy obiad. Od dziś mamy już wspólne, pyszne posiłki. W naszym pielgrzymkowym menu był dziś smaczny żurek.

Po obfitym obiedzie - każdy mógł zjeść do woli - najedzeni, rozśpiewani i rozmodleni przed godz. 15:00  wyruszyliśmy na kolejny etap w kierunku Chlewisk. Zanim jednak dotarliśmy na nocleg, czekał nas jeszcze jeden odpoczynek. Etap z Wysokiej do Ostałowa upłynął na modlitwie, najpierw odśpiewaliśmy Koronkę do Bożego Miłosierdzia, a następnie w modlitwie różańcowej polecaliśmy nasze intencje.

Na ostatnim odpoczynku, w niewielkim sadku można było znaleźć trochę cienia, bo od obiadu zaczęło przygrzewać słońce. Na ostatni poniedziałkowy etap, który upłynął bardzo radośnie i śpiewająco, ruszyliśmy przed godz. 17:00 i po niespełna dwóch godzinach marszu dotarliśmy do celu, przejmując tradycyjnie w Chlewiskach główne emblematy pielgrzymki (Krzyż i kapliczkę).

Drugi dzień naszego pielgrzymowania zakończyliśmy wieczornym Apelem Jasnogórskim, wyśpiewując Tej do której zmierzamy, naszej Matce i Królowej "Jestem, pamiętam, czuwam".

Dziś pogoda na dwóch pierwszych etapach była idealna do pielgrzymowania, po południu wszyło słońca, które lekko przygrzewało. Nikt jednak nie narzeka, wszyscy z radością kroczymy w kierunku Jasnej Góry.

Jutro czeka nas 22-kilometrowy etap do Stąporkowa.

Z trasy pielgrzymki, Lider-Piotrek.