Pielgrzymka - dzień III

08/08/2017 22:18

Trzeci dzień mają za sobą pielgrzymi zmierzający na Jasną Górę. Pątnicy pokonali już blisko 70 km i we wtorek dotarli do Stąporkowa.

Mszę św. o godz. 7:00 rozpoczynającą trzeci dzień naszych rekolekcji od strony liturgicznej i muzycznej uświetniła tradycyjnie nasza grupa. Eucharystii w kościele parafialnym w Chlewiskach przewodniczył nasz przewodnik, ks. Mirosław Nowak.

Umocnieni Bożym Słowem i nakarmieni Ciałem Chrystusa, po godz. 9:00 sprzed kościoła ruszyliśmy w drogę. Trasa trzeciego dnia, który rozpoczynamy w Chlewiskach a kończymy w Stąporkowie, jest dość krótka i przyjemna, choć pierwszy etap do Huty jest dość wymagający, gdyż trzeba "wdrapać się" na jedno z największych wzniesień na całej trasie. Wszyscy w naszej JEDYNCE dali radę.

Podobnie jak wczoraj tak i dziś, pielgrzymce towarzyszyła ekipa filmowa, która realizuje zdjęcie do filmu "Klecha". W Hucie czekał nas najpierw planowyodpoczynek w sadku, a później "przymusowy" postój na trasie. Dopiero przed godz. 13:00 ruszyliśmy w dalszą drogę. Spora część trasy z Huty do Niekłania wiedzie przez piękne tereny leśne. Krocząc przez zielone tereny Nadleśnictwa Stąporków w modlitwie różańcowej polecaliśmy nasze intencje, z którymi kroczymy na Jasną Górę. Nie sposób opisać jak wiele różnorakich intencji niosą ze sobą pielgrzymi. Proszą o zdrowie, o nawrócenie, odnalezienie właściwej drogi życiowej, o wyrwanie z nałogu, o potomstwo, zdanie egzaminów, życie wieczne dla zmarłych itd. Nie brakuje również podziękowań. Przesuwając kolejne paciorki różańca zbliżaliśmy się do Niekłania. Po drodze na pielgrzymów czekał ks. Bp Henryk Tomasik, który kilkaset metrów szedł z naszą grupą. Na obiad do Niekłania dotarliśmy po godz. 14:00. Dziś w naszym pielgrzymkowym menu był smaczny kapuśniak.

Po obiedzie i odpoczynku, o godz. 15:30 jako pierwsza grupa naszej kolumny wyruszyliśmy na ostatni etap. Podążając w kierunku Stąporkowa odśpiewaliśmy Koronkę do Bożego Miłosierdzia, a następnie gościliśmy w naszej grupie ks. Jacka Kucharskiego - biblistę i moderatora Dzieła Biblijnego Diecezji Radomskiej. Ks. Jacek wygłosił konferencję nt. Patriotyzmu w Biblii. Tu przed samym Stąporkowem na pielgrzymów czekał ks. Bp Adam Odzimek, który serdecznie pozdrawiał wszystkie grupy. Po godz. 16:00 przekroczyliśmy granice Stąporkowa, ale aby dotrzeć pod kościół gdzie czekała nasza bagażówka, musieliśmy pokonać jeszcze kilka kilometrów. Witani i pozdrawiani przez mieszkańców Stąporkowa, ze śpiewam na ustach kroczyliśmy przez miasto i po godz. 17:00 dotarliśmy do celu.

Wieczorem razem z pielgrzymami z innych grup, które tak jak my mają nocleg przy kościele, uczestniczyliśmy w wieczornej adoracji i Apelu Jasnogórskim.

Jeśli chodzi o pogodę, to przez cały dzień pielgrzymowaliśmy w słońcu, niezbędne były  nakrycia głowy i duża ilość wody. Wszystkich, którzy zostali w domach pozdrawiamy i pamiętamy o Was w naszych modlitwach.

Jutro czeka nas 29-kilometrowy etap do Radoszyc.

Z trasy pielgrzymki, Lider-Piotrek.