Zakończyły się prace konserwatorsko-restauratorskie przy zabytkowych polichromiach. Tym razem zostały odnowione malowidła na sklepieniu i ścianach w IV przęśle nawy głównej oraz froncie empory chórowej.
Polichromie w naszej Farze stanowią przykład monumentalnej twórczości jednego z najznamienitszych polskich artystów współczesnych, Wacława Taranczewskiego. Ich wysokie wartości historyczne i niematerialne podkreśla prawny statut zabytku, który został im nadany w 2015 roku decyzją Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Przeprowadzona konserwacja-restauracja miała na celu poprawę estetycznego odbioru malowideł oraz przywrócenie im dobrego stanu technicznego. Prace polegały m.in. na dezynfekcji polichromii, oczyszczeniu z zabrudzeń powierzchniowych, podklejeniu, utrwaleniu i zabezpieczeniu wszystkich warstw technologicznych oraz uzupełnieniu ich ubytków.
Prace, które wykonali konserwatorzy zabytków, Pani Angelika Lament-Kosińska i Pan Krzysztof Kosiński zostały w części sfinansowane ze środków Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Był to kolejny, czwarty już etap prac restauratorskich przy polichromiach. Przed trzema laty zostało odnowione sklepienie prezbiterium, dwa lata temu łuk tęczowy i I przęsło, a w roku ubiegłym II i III przęsło nawy głównej.
Widok na czwarte przęsło nawy głównej przed rozpoczęciem prac
Widok na czwarte przęsło nawy głównej po zakończeniu prac konserwatorsko-restauratorskich
Fragment przedstawienia anioła przed rozpoczęciem prac
Fragment przedstawienia anioła po zakończeniu konserwacji-restauracji
Przedstawienia anioła przed rozpoczęciem prac
Przedstawienia anioła po zakończeniu konserwacji-restauracji
Zdjęcia dzięki uprzejmości Konserwatorów Zabytków Państwa Angeliki i Krzysztofa Kosińskich.