Zakończyły się prace konserwatorsko-restauratorskie przy polichromiach ściennych I przęsła nawy głównej. Dzięki uprzejmości konserwatorów prezentujemy na zdjęciach niezwykłe efekty ich pracy.
Polichromie ścienne naszej Fary stanowią przykład monumentalnej twórczości jednego z najznamienitszych polskich artystów współczesnych, Wacława Taranczewskiego. Ich wysokie wartości historyczne i niematerialne podkreśla prawny statut zabytku, który został im nadany w 2015 roku decyzją Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Przeprowadzona konserwacja-restauracja miała na celu poprawę estetycznego odbioru malowideł oraz przywrócenie im dobrego stanu technicznego. Prace polegały m.in. na dezynfekcji polichromii, oczyszczeniu z zabrudzeń powierzchniowych, podklejeniu, utrwaleniu i zabezpieczeniu wszystkich warstw technologicznych oraz uzupełnieniu ich ubytków.
Widok na pierwsze przęsło nawy głównej przed rozpoczęciem prac
Widok na pierwsze przęsło nawy głównej po zakończeniu prac konserwatorsko-restauratorskich
Fragment ściany północnej przed rozpoczęciem prac
Fragment ściany północnej po zakończeniu konserwacji-restauracji
Fragment przedstawienia Dąbrówki żony Mieszka przed rozpoczęciem prac
Fragment przedstawienia Dąbrówki żony Mieszka po zakończeniu konserwacji-restauracji
Fragment przedstawienia Błogosławionego Czesława przed rozpoczęciem prac
Fragment przedstawienia Błogosławionego Czesława po zakończeniu konserwacji-restauracji
Fragment herbu ziem krakowskich przed rozpoczęciem prac
Fragment herbu ziem krakowskich w trakcie uzupełniania warstwy malarskiej
Fragment herbu ziem krakowskich po zakończeniu konserwacji-restauracji
Fragment przedstawienia anioła przed rozpoczęciem prac
Fragment przedstawienia anioła po zakończeniu konserwacji-restauracji
Przedstawienia anioła z harfą przed rozpoczęciem prac
Przedstawienia anioła z harfą w trakcie zabiegu oczyszczania
Przedstawienia anioła z harfą po zakończeniu konserwacji-restauracji
Zdjęcia dzięki uprzejmości Konserwatorów Zabytków Państwa Angeliki i Krzysztofa Kosińskich.