Koncerty
Z użyciem organów
W święto Ofiarowania Pańskiego (2 lutego) po wieczornej Mszy św. odbył się koncert kolęd zespołu wokalnego Schola Sancti Ioannis, który od 2011 roku działa przy naszej parafii ubogacając liturgię.
Święto to zamyka tradycyjny okres śpiewania kolęd, dlatego wykonawcy zaprosili słuchaczy do współtworzenia koncertu poprzez włączenie się we wspólne kolędowanie. Na organach akompaniował ks. Dawid Karaś.
Zespół wystąpił w składzie: Monika Czuchwicka (sopran), Urszula Murawska (sopran), Agnieszka Dąbrowska (alt), Dorota Kaszuba (alt), Mateusz Mąkosa (tenor), Łukasz Zaborowski (bas). Dyrygowała Dorota Kaszuba. W koncercie zaprezentowano kolędy staropolskie.
Zdjęcia z koncertu.Bez użycia organów
W Uroczystość Objawienia Pańskiego (6 stycznia) potocznie zwanej w Polsce Świętem Trzech Króli z koncertem kolęd wystąpił zespół Coolędnicy. Zebrani w świątyni wysłuchali polskich kolęd, pastorałek i piosenek świątecznych napisanych m.in. przez studentów AM w Katowicach.
Zespół w swoich aranżacjach wykorzystując harmonię jazzu sięgał do swingu, groove'u oraz rozszerzonej harmonii klasycznej.
Lista wykonanych utworów na koncercie:
• Kolęda na koniec wieku - Z. Preisner
• Bóg się rodzi - P. Pudło, M. Kwolek (kompozycja do tekstu kolędy)
• Witaj Gwiazdo Złota - E. Małas-Godlewska, K. Turnau
• Malusieński - aranżacja kolędy "Jezus Malusieńki" arr. Ł. Rakalski
• Znak Pokoju - arr. P. Kotas
• Z Narodzenia Pana - arr. M. Walach
• Bambino Jazzu - A. Andrus, D. Miśkiewicz
• Winter Song - S. Bareilles, I. Michaelson
• Szczodry Wieczór - arr. Coolędnicy
Zespół Coolędnicy, który w większości tworzą nasi parafianie dokładnie przed dwoma laty również w Święto Trzech Króli koncertował w radomskiej Farze.
W środowy wieczór Coolędnicy wystąpili w składzie: Urszula Murawska, Mateusz Murawski, Maciej Murawski, Antonina Chmielowska, Maciej Dobrzański.
Zdjęcia z koncertu.
Z użyciem organów
...
Pozostałe
...
Bez użycia organów
Dnia 6. stycznia po Mszy św. wieczornej wystąpił z koncertem kolęd zespół Coolędnicy - finaliści XII Konkursu Kolęd i Pastorałek. Zespół tworzy trójka rodzeństwa: Urszula, Mateusz i Maciej Murawscy, okazyjnie wystąpił z nimi Mariusz Kowalski. W programie przewidziano m. in. utwory Zbigniewa Preisnera, Grzegorza Turnaua, Arki Noego, Artura Andrusa.
Na zakończenie tradycyjnego okresu śpiewania kolęd, 2. lutego, odbył się koncert pt. „Poszukując stajenki”. Wykonano kolędy i pastorałki napisane przez Jacka Kaczmarskiego, do muzyki Zbigniewa Łapińskiego. Aranżacje na akordeon i gitarę wykonali Adam Łapacz i Malwina Misiak.
W sobotę, 28. czerwca, odbyło się uroczyste oratorium papieskie, pt. „Droga do wielkości", z okazji Kanonizacji Wielkiego Polaka Jana Pawła II oraz 650-lecia nabycia Praw Magdeburskich przez miasto Radom. Wystąpili artyści scen operowych i teatrów dramatycznych oraz Muzycy Filharmonii Opolskiej . Solo zaśpiewali: Karina Skrzeszewska- sopran; Dagmara Miller – mezzosopran; Adam Sobierajski- tenor; Jarosław Bodakowski – baryton. Recytował Marcin Rogoziński a przy fortepianie zasiadł Ivan Zhukov.
Kolejnym wielkim wydarzeniem muzycznym w najstarszej radomskiej parafii był koncert w ramach Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej im. Mikołaja z Radomia. We środę 25. października miał miejsce koncert Zespołu Męskiego "Gregorianum" pod dyr. Bereniki Jozajtis z Warszawy, pt. "Przywrócić blask historii – Zapomniane skarby Kapeli Rorantystów" . W skład zespołu wchodzą następujące osoby: kontratenor: Robert Lawaty, Piotr Sowa; Tenor: Andrzej Gręziak, Jacek Iwaszko; Baryton: Tomasz Gozdek, Marcin M. Sobczyk; Bas: Leszek Kubiak, Jan Kurek, Paweł Mężydło. Koncert poprowadził i opatrzył komentarzem historycznym Jacek Iwaszko. Koncert rozpoczęto utworem Mikołaja z Radomia Alleluja, a następnie wykonano:
• Omnes Sancti Dei, Anonim;
• Rorate Caeli, Asprillo Pacelli;
• O beatum pontificem, Bernardino Terzago;
• Oramus, Domine, conditor inclite, Anonim;
• Missa a 4 voci, Franciszek Lilius;
• Vir inclite Stanislae, Annibale Orgas;
• Sanquine proprio, Anonim;
• Magnificat Tertii Toni; Jacotin;
• Per merita sancti Adalberti, Walentyn Gawara.
Z użyciem organów
Dnia 17. marca odbył się koncert zatytułowany „Życie jesteś chwilą”. Tytuł koncertu i teksty rozważań zaczerpnięto od św. Teresy od Dzieciątka Jezus. Wszechstronny wachlarz możliwości i repertuaru od utworów klasycznych po gospel zaprezentowała wokalistka Ewa Uryga. Akompaniował jej przy organach Robert Grudzień.
W 555 rocznicę urodzin św. Kazimierza, królewicza, patrona miasta Radomia, 3. października do królewskiej fary sprowadzono jego relikwie. Po uroczystej Mszy Św., której przewodniczył abp wileński, odbył się koncert organowy w wykonaniu Roberta Grudnia.
Pozostałe
Dnia 20. stycznia odbył się koncert kolęd z udziałem studenckiego zespołu Cordis. Publiczność wysłuchała kolęd i pastorałek w wykonaniu młodych Radomian.
Bez użycia organów
Papież Benedykt XVI nadał w 2012 r. św. Hildegardzie z Bingen tytuł Doktora Kościoła. Z tej okazji, we wrześniu w kościele farnym artystka
z Warszawy – śpiewaczka, Dorota Bonisławska zaprezentowała pieśni spisane przez tą świętą. Towarzyszyli jej Dariusz Biernacki – recytacja, oraz Andrzej Stodulski – gitara basowa. Wykonano następujące utwory:
• Caritas abundat
• O coruscans lux
• De innocentibus
• O felix anima
• O virtus Sapientiae
• De Spiritu Sancto
• O vis aeternitatis
• De Sancta Maria
Bez użycia organów
Jak w latach poprzednich, tak i tego roku pod koniec stycznia odbył się koncert kolęd. Gwiazdą wieczoru była Ewa Uryga. Jej występ poprzedziło kolędowanie w wykonaniu scholi parafialnej.
Z użyciem organów
Ponownie Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej Radom – Orońsko zawitał w progi parafii Jana Chrzciciela 15. lipca. Była to już XV edycja Festiwalu. Impreza wpisała się w obchody 650-lecia istnienia parafii. Popis swych umiejętności muzycznych dali Anna Adamiak (mezzosopran) i akompaniujący wokalistce Robert Grudzień (organy). Rok 2010 obchodzony był także jako Rok Chopinowski, co uwzględniono przy doborze repertuaru. Wykonane zostały pieśni Fryderyka Chopina oraz utwory religijne.
Pozostałe
Był to rok obfitujący w różnorodne wydarzenia muzyczne, ze względu na trwające do 3. października obchody jubileuszu radomskiej świątyni farnej. Rozpoczął go zespół „GILOWIANKA” z Gilowic k/Żywca . Zaprezentował kolędy i ludowe przyśpiewki noworoczne. Koncert odbył się w styczniu.
Wszechstronna wokalistka, Ewa Uryga, wykonująca przede wszystkim jazz i gospel, ale też klasykę, ubogaciła Radomianom czas wielkopostnej zadumy. Koncert o tematyce pokutnej i pasyjnej z jej udziałem odbył się 14. marca. Akompaniowali artystce radomscy muzycy: Karolina Zych, Ireneusz Winiarski, Marcin Winiarski, Lucjan Szaliński-Bałwas.
Radomska fara została wybrana na miejsce obchodów 25-lecia istnienia Chóru Miasta Radomia – Sancti Casimiri Cantores Radomiensis. Główne obchody miały miejsce 12. czerwca. Podczas koncertu wykonano oratorium Mesjasz Georga Friedricha Händla. Solo zaśpiewali: Tatiana Pożarska – sopran, Tomasz Raczkiewicz – kontratenor, Piotr Friebe – tenor, Piotr Nowacki – bas. Partie chóru wykonał Chór Sancti Casimiri Cantores Radomiensis, a partie orkiestry Radomska Orkiestra Kameralna. Całością dyrygował Maciej Żółtowski.
Podczas uroczystej Mszy Św. celebrowanej przez J. E. ks. abpa Zygmunta Zimowskiego dnia 13. czerwca, Chór Miasta Radomia wykonał: Alleluja Mikołaja z Radomia; Kryste dniu naszej światłości do sł. Mikołaja Reja, muz. Wacława z Szamotuł; Pana ja wzywać będę do sł. Jana Kochanowskiego, muz. Mikołaja Gomółki.
Dnia 19. czerwca koncertował w najstarszej radomskiej parafii chór z Magdeburga. Został on zaproszony przez Chór Miasta Radomia, który w tym roku obchodził jubileusz 25-lecia działalności. Wydarzenie wpisało się również w Dni Miasta Radomia. Zwieńczeniem koncertu było wspólne odśpiewanie przez oba chóry Alleluja Georga Friedricha Händla.
Jubileusz najstarszej parafii radomskiej wieńczył koncert Radomskiej Orkiestry Kameralnej. Był to jednocześnie Koncert Finałowy XIV Festiwalu Kwartetów smyczkowych. Orkiestrą dyrygował Maciej Żółtowski, solo zaśpiewała Magdalena Idzik – mezzosopran. Wydarzenie miało miejsce 3. października.
Program koncertu:
• O. Respighi Il Tramonto, poemetto lirico per mezzosoprano e quartetto d'archi (wersja na orkiestrę smyczkową);
• Antonín Dvořák Pięć pieśni biblijnych:
▪ Slyš, ó Bože, volání mé
▪ Při řekách babylonských
▪ Popatřiž na mne a smiluj se nade mnou
▪ Pozdvihuji svých ocí k horám
▪ Zpívejte Hospodinu píseň novou;
• Arnold Schönberg Verklärte nacht, op. 4 (wersja zrewidowana z 1943 r. na orkiestrę smyczkową) .
Podczas koncertu finałowego XIV Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej im. Mikołaja z Radomia, 10. października zagrała Kapela od Świętego Kazimierza z Radomia. Repertuar stanowiły poniższe utwory:
• Pavane and chancone in G minor, Henry Purcell;
• Suita G dur oraz I Concerto G- dur z cyklu Sześciu Kwartetów Paryskich na flet, skrzypce, wiolonczelę i basso continuo, Georg Philipp Tellemann;
• Sonata op. 1 nr 1 e- moll na flet i basso continuo, Georg Friedrich Händel;
• Kwartet fletowy D- dur KV 285, Wolfgang Amadeusz Mozart;
• Kwartet fletowy D- dur op. 5 nr 1, Josef Haydn.
Bez użycia organów
W niedzielę, 25. stycznia, z koncertem pieśni religijnych wystąpiła artystka Teatru Wielkiego w Warszawie – Anna Osmakowicz .
Dnia 3. października rozpoczął się Wielki Jubileuszu 650-lecia kościoła Farnego w Radomiu. Obchody zainaugurował koncert, w którym wystąpili uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Muzycznych im. Oskara Kolberga w Radomiu grający w Młodzieżowej Orkiestrze Smyczkowej DIVERTIMENTO oraz Chór Akademicki Politechniki Radomskiej.
Podczas XIII Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej im. Mikołaja z Radomia zaprezentował się chór męski „Oktoich” z Wrocławia. Koncert zatytułowano: „Muzyka Kościoła Prawosławnego Bizancjum, Rusi, Polski Jagiellonów po współczesną”. W programie znalazły się następujące utwory:
• Niech modlitwa moja wznosi się w jak kadzidło... irmologion (kancjonał) supraski;
• Ciało Chrystusa przyjmijcie... irmologion (kancjonał) supraski;
• Wielbi dusza moja Pana... śpiew bułgarski;
• Stanęła królowa po Twej prawicy... śpiew gruziński;
• Agni Parthene – (Hymn św. Nektariusza ku czci Bogurodzicy), muzyka
Św. Góra Atos;
• Błogosławiony mąż... , melodia Kijowsko – Pieczarskiej Ławry, tekst
Psalmu 1 -szego z nabożeństwa Nieszporów – Wieczerni;
• Chwałę wszechświata – Bogurodzicę, wysławmy, dogmatikon ton. 1, irmologion przemyski XV w.;
• Orędowniczko niestrudzona... muz. Paweł Czesnokow, troparion ku czci ikony Matki Bożej Kazańskiej;
• Rozmyślam o dniu sądnym, strasznym koncert duchowy, muz. Aleksander Andriejewicz Archangielski;
• Teraz Moce Niebieskie... , muz. Georgij Lwowski; hymn z Liturgii Uprzednio Poświęconych Darów wg. Grzegorza Wielkiego – papieża rzymskiego;
• Troparion Paschy i Kanon Paschalny 1 i 6 Pieśń, mel. Kijowska;
• Uprzedziwszy poranek... hymny z Jutrzni paschalnej, mel wallamskiego monasteru; Ojcze nasz... , muz. Mikołaj Kiedrow;
• Wzeszła zorza na Poczajowem... , muz. Mikołaj Leontowycz, dumka ukraińska na temat obrony klasztoru Poczajowskiego przed Turkami w XVII w.
Bez użycia organów
W kończącym się czasie kolędowania, 27. stycznia zorganizowany został koncert kolęd. Wzięli w nim udział Zespół Szkół Muzycznych, chór Liceum Ogólnokształcącego im. M. Konopnickiej w Radomiu oraz Zespół Muzyki Barokowej.
Dnia 5. października odbył się koncert Mazowieckiej Sceny Młodych.
Na XII Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Dawnej im. Mikołaja z Radomia z koncertem w murach radomskiej świątyni farnej 18. października wystąpił Kwartet Amabile z Białegostoku. Solo zagrali: Stanisław Kuk – skrzypce; Paweł Kuk – skrzypce; Anna Kuk – skrzypce. Zaprezentowano dwa koncerty Jana Sebastiana Bacha: koncert skrzypcowy a-moll BWV 1041 oraz koncert podwójny d-moll na dwoje skrzypiec i orkiestrę BWV 1043 .W drugiej części koncertu przed publicznością stanęła Kapela od Świętego Kazimierza z Radomia. Solo wystąpiły: Marzena Lubaszka – sopran i Karolina Zych – flet traverso. W repertuarze Kapeli znalazły się Adagio i Fuga z Concerto a quattro d-moll na flet, skrzypce, wiolonczelę i basso continuo Johanna Friedricha Händla, a także kantata włoska Non sa che sia dolore na sopran, flet i orkiestrę smyczkową.
Z użyciem organów
W roku 2007 odbył się tylko jeden koncert organowy. Miał on miejsce 9. września, a okazją była promocja książki Marii Szymanowicz pt. „Organy w kościołach diecezji radomskiej. Historia i stan obecny”.
Bez użycia organów
Z okazji I rocznicy śmierci papieża Jana Pawła II w radomskiej farze wykonane zostało Requiem Wolfganga Amadeusza Mozarta .
Podczas X Jubileuszowego Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej
im. Mikołaja z Radomia, 22. września swój recital zagrała Finlandka Sirkka-Liisa Kaakinen-Pilch na skrzypcach barokowych. Program recitalu przewidywał następujące utwory:
• Passacaglia Heinrich Ignaz Franz von Biber;
• Partita g-moll (skordatura) Johann Josef Vilsmayr;
• II Partita d-moll Jan Sebastian Bach.
Bez użycia organów
Dnia 15. stycznia zorganizowano Koncert Noworoczny. Zaprezentowali się muzycy z Zespołu Szkół Muzycznych oraz Chór II Liceum Ogólnokształcącego im. M. Konopnickiej w Radomiu.
W ramach IX Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej im. Mikołaja
z Radomia 24. września wystąpił Zespół Muzyki Dawnej CAPELLA GEDANENSIS pod dyrekcją artystyczną Aliny Kowalskiej-Pińczak z Gdańska.
Z okazji 60–lecia Szkoły Muzycznej, 2. października zorganizowano Koncert Oratoryjny.
Patronkę muzyków kościelnych św. Cecylię uczczono dn. 22. listopada uroczystą Mszą Św. pod przewodnictwem ks. bpa Adama Odzimka. Po niej odbył się koncert w ramach XII Cecyliańskich Dni Muzyki Sakralnej, w którym uczestniczyły dwa chóry: Chór dziecięcy CANTUS ANGELUS, oraz Chór Miasta Szydłowca.
Ważną dla Radomia rocznicą było 850-lecie pierwszej wzmianki o Radomiu w bulli papieża Hadriana IV. Jubileusz ten stał się przyczynkiem do zorganizowania stosownego koncertu. Przed publicznością zgromadzoną w farze wystąpił Zespół Muzyki Dawnej Ensemble Capella Gedanensis. Zaprezentowano szeroki repertuar dawnej muzyki polskiej i europejskiej: Mikołaj z Radomia, Mikołaj z Krakowa, Franciscuc der Rivulo, John Dowland, Thomas Morley, Wojciech Długoraj, Wacław z Szamotuł, Llibre Vermell de Montserrat, Joannambrosio Dalza, Johann Wanning, Adrien le Roy, Mikołaj Gomółka, D. H. Franco, jak również:
• Anonim 1556 Pieśń nowo uczyniona na Wesele Wielmożnego pana Jana Kostki;
• Przestrach na złe sprawy ludzkiego żywota do słów Mikołaja Reja;
• Aria na ślub Konstantego Ferbera i Florentyny Pahl (pary gdańskiej)
• Pieśni z rękopisu Potockich z XVII w.: Dajci Boże dobrą noc, Nieobyczajne oczy, Nie złodziejem, choć kradnę
Fara, jako kościół królewski, jest doskonałym miejscem do prezentowania muzyki dawnej. Odpowiedni tamtym czasom repertuar, wykonany na stylizowanych instrumentach zaprezentował zespół ARS NOVA. Dn. 8. listopada odbył się koncert
p.t. „Muzyka Dworów Biskupich Mazowsza”. Zespół wystąpił w składzie: Anna Mikołajczyk-Niewiedział – sopran; Małgorzata Feldgebel – fidel; Marcin
Zalewski – viola da gamba, lira korbowa; Krzysztof Owczynik – flety; Jacek
Urbaniak – pomort, flety, kierownik artystyczny. Program koncertu przewidywał następujące utwory: Ballada i Magnificat Mikołaja z Radomia; Psalm 45, Psalm 137, Psalm 47, Psalm 16, Psalm 29 Mikołaja Gomółki, a także spisane przez Oskara Kolberga pieśni ludowe: Poszła mucha po wodę, Od Łążynia, Kwartet od Rawy, Zaprzęgaj mi konie, Pod borem.
Bez użycia organów
W 2004 r. Radom został wybrany spośród innych miast, by w nim odbyła się wyjątkowa uroczystość, jaką jest inwestytura Zakonu Rycerskiego Grobu Bożego w Jerozolimie. Przy tej okazji zorganizowano Koncert Muzyki Renesansowej i Poezji Jana Kochanowskiego. Występ przygotowali: Chór Miasta Radomia Sancti Casimiri Cantores Radomiensis oraz radomscy aktorzy.
Coroczne obchody ku czci św. Cecylii pod nazwą Cecyliańskich Dni Muzyki, uświetnił Chór Miasta Radomia . Uroczystości w radomskiej farze odbyły się 21. listopada.
Bez użycia organów
Na VII Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Dawnej im. Mikołaja z Radomia, 18. września parafia farna gościła warszawski Zespół głosów męskich "La Tempesta". Zespołem kieruje Jakub Burzyński. Wykonano słynny utwór Missa Papae Marcelli Giovaniego Pierluigi da Palestrina.
Z użyciem organów
XV Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej Radom- Orońsko zagościł w parafii farnej 19. sierpnia. Georgij Agratina przybliżył słuchaczom niecodzienne brzmienia fletni pana, sopiłki i talinki. Akompaniował mu przy organach Robert Grudzień. Oprócz własnych kompozycji Georgija Agratiny wykonane zostały utwory klasyczne Franza Schuberta, Jana Sebastiana Bacha i Georga Friedricha Händela.
Pozostałe
Pod dniem 7. kwietnia w ogłoszeniach parafii farnej pojawia się lakoniczna informacja o koncercie piosenki religijnej o. Palecznego.
Organizatorzy VI Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej im. Mikołaja z Radomia, na dzień 21. września zaprosili do fary Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego "Ars Nova" z Warszawy. Zespół, pod kier. Jacka Urbaniaka, wykonał utwory Piotra z Grudziądza, Mikołaja z Radomia, a także anonimowe, pochodzące z XVI w. Chwała Krakowowi – Cracovia civitas, oraz Breve regnum. Zaprezentowano dawne instrumenty: violę da gamba, fidel, flety, cornamuse, pomort, oraz harfę i perkusję.
Z użyciem organów
Podczas XIV Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej Radom – Orońsko odbyły się dwa koncerty w kościele farnym. W obydwu rozbrzmiewała muzyka organowa. Pierwszego z nich można było wysłuchać 26. czerwca. Przy organach zasiadł Robert Grudzień z Radomia, przy wiolonczeli Konrad Bukowian z Warszawy. Dodatkową atrakcją były dudy szkockie, na których zagrał, pochodzący ze Szkocji, Robert Wallace. Tego wieczoru wykonano utwory Eddiego Mc Guire, Roberta Wallace, Nieisa Wilhelma Gade, Claude'a Balbastre, a także Jana z Lublina, Witolda Lutosławskiego, Krzysztofa Pendereckiego, Antonio Vivaldiego, Antoniego Szałowskiego, Maurice Ravela, Tomaso Albinioniego, Josefa Rheinbergera, Victora Younga, Dietricha Buxtehudego, Jana Sebastiana Bacha, Johanna Krebsa,Piotra Hertela, Claude Debussyego.
Niecały miesiąc później, 22. lipca, przed radomską publicznością wystąpili artyści pochodzący ze Szwajcarii: Verena Steffen (flet) i Oliwier Eisenmann (organy).
Z użyciem organów
Kolejna, XIII edycja Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej Radom – Orońsko, ściągnęła melomanów do radomskiej Fary 23. lipca. Swoje umiejętności prezentowali poznańscy muzycy: Paweł Joks – trębacz i Waldemar Gawiejnowicz – organista. Wykonane zostały kompozycje następujacych twórców: Marc-Antoine Charpentiera, Jana Sebastiana Bacha, Tomaso Albinioniego, Georga Friedricha Händla, Jacques’a Lemmensa, Jeremiah’a Clarke’a, a także anonim z XVII w., pochodzący z klasztoru ss. klarysek ze Starego Sącza.
Pozostałe
Dnia 5. marca uroczyście obchodzono dzień patrona miasta Radomia – św. Kazimierza królewicza. Jako stosowne miejsce do celebracji Mszy Św. wybrano kościół św. Jana Chrzciciela, w którym modlił się sam św. Kazimierz. Podczas uroczystej Mszy Św. chór Sancti Casimiri Cantores Radomiensis wykonał Ave Maria Siergieja Rachmaninowa, Ave verum corpus, Sancta Maria .
Nie był to jedyny występ radomskiego chóru w tym roku. Dnia 26. marca odbył się koncert wielkopostny . W programie koncertu znalazły się następujące utwory: O crux ave Giovaniego Pierluigi da Palestrina; Miserere oraz Crucifixus Antonio Lottiego; Per signum crucis Mikołaja Zieleńskiego; Ave verum corpus Wolfganga Amadeusza Mozarta; Stabat Mater Zoltana Kodaly'ego; O Jezu Christe Berchema; Parce Domine Feliksa Nowowiejskiego; Eli György Deak-Bardosa .
Na kolejny koncert parafianie farni musieli czekać do 14.września. Wtedy to zagościła w murach starej fary IV edycja Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej im. Mikołaja z Radomia. Zaprezentował się Młodzieżowy Chór Mieszany "Campanella" z Radomia oraz Zespół Muzyki Dawnej "Rocal Fuza" ze Świeradowa Zdroju. Wykonano średniowieczną i renesansową muzykę sakralna i świecką.
Chór Campanella z II L.O. im. M. Konopnickiej w Radomiu zaprezentował następujący repertuar:
• Pieśń o hetmanie koronnym Krzysztof Klaban;
• Przestrach na złe sprawy ludzkiego żywota Anonim do słów Mikołaja Reja;
• Do swoich oczu anonim z I poł. XVII w.;
• Amatemi Ben mio Luca Marenzo;
• Sygnet dem Herrn ein neues Lied Psalm 96;
• Wenn ich ein Glocklein Otto Fischer.
Zespół Muzyki Dawnej ze Świeradowa Zdroju Rocal Fuza zaprezentował poniższe pieśni:
• Radość wam powiedam Anonim XV w.;
• Hospodine pomaluj ny Anonim X/XI w. Czechy;
• Domino (Clausula)- Szkoła Notre Dame ok. 1200 r.;
• Motet Pucelete Jelanguis – Domine Anonim ok. 1250 r.;
• Novus miles sequitur Szkoła Notre Dame ok. 1230 r.;
• Beata viscera (conductus motet) Anonim XVIII w.;
• Ducta Anonim XIII w.;
• Raduj się z tego wierny Anonim XVI w.;
• Io son un Pellegrini (ballata) Giovanni da Florentia;
• A Madre de Thesu Christe Cantigas de Santa Maria;
• La Manfredina I La rotta Anonim XIV w.;
• Presulem ephebeatum (motet) Petrus W. de Grudenz;
• Veni Sancte Spiritus (motet) Anonim XIII w.;
• Crucifixum Ihesum Christum (motet) Anonim XIV w.
Dnia 17. września wystąpił, jeszcze w ramach festiwalu, Zespół Muzyki Dawnej "Basso Continuo" z Radomia, oraz Młodzieżowa Orkiestra Smyczkowa "Divertimento", także z Radomia.
Z użyciem organów
Dnia 8. sierpnia w ramach XII Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej Radom – Orońsko wystąpiły Vicki Melin z USA, grająca na flecie, oraz Elżbieta Włosek, organistka z Rybnika. Artystki zaprezentowały twórczość Claude'a Gervaise'a, Georga Friedrich Händela, Georga Philippa Telemanna, Jana Podbielskiego, Josepha Bodina de Boismortier, Rondementa i Leona Boëllmanna.
Z użyciem organów
Dnia 16. sierpnia, w ramach XI Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej Radom – Orońsko, organy zagrały w zestawieniu z gitarą. Przy organach zasiadł June Kean z USA, natomiast przy gitarze Marek Ulański z Łodzi. W repertuarze pojawiły się utwory takich kompozytorów, jak: Louis Moulet, Jan Sebastian Bach, Dietrich Buxtehude, Luys de Narvaes, Louis Vierne, Niccolo Paganini, Josef Haydn, Miguel Liobet, Ferenc Liszt.
Z użyciem organów
Podczas IV Cecyliańskich Dni Muzyki Sakralnej, dn. 23. listopada wystąpiły zespoły i soliści z Państwowej Szkoły Muzycznej w Radomiu. Kronika Chóru Miasta Radomia odnotowuje, że połączone chóry Sancti Casimiri Cantores Radomienisis oraz chór Szkoły Muzycznej w Radomiu, wykonały wspólnie utwór Stanisława Moniuszki pt. Oto drzewo krzyża. Dyrygował Ryszard Balmowski, partie solowe śpiewał Czesław Pskit, przy organach Robert Pluta.
Z użyciem organów
Letnie Dni Muzyki Organowej przekształciły się w Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej Radom- Orońsko. W farze odbyły się tego roku dwa koncerty – pierwszy z nich z towarzyszeniem organów. Dnia 8. września wystąpił Artur Paciorkiewicz, absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Zagrał na altówce i violi d’amore. Towarzyszył mu na organach Wiktor Łyjak, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Warszawie. W pierwszej części koncertu instrumenty zaprezentowały się oddzielnie. Słuchowisko rozpoczęły utwory organowe: Cesara Francka Piece heroique, a następnie Andante F- dur KV 616 Wolfganga Amadeusza Mozarta. Drugi z kolei zagrał Artur Paciorckiewicz na violi d’ amore, prezentując współczesny utwór Poula Rovsinga Olsena Pour une viole d' amour op. 66. Na zakończenie zabrzmiał duet na violę d' amour i organy w utworze Antonia Vivaldiego.
Z użyciem organów
Na zakończenie Letnich Dni Muzyki Organowej 24. września odbył się koncert Radomskiej Orkiestry Kameralnej. Na organach zagrał Jerzy Kurkow-Winnica. W repertuarze pojawiły się utwory Jana Sebastiana Bacha, Karola Webera i Ludwika van Beethovena.
W tym samym roku, w ramach Cecyliańskich Dni Muzyki, w kościele Św. Jana Chrzciciela bp Marian Zimałek celebrował uroczystą Mszę Św., po której odbył się koncert Roberta Grudnia z Radomia (organy) i Anny Jeremus – solistki Teatru Wielkiego w Łodzi (śpiew). W programie znalazły się utwory Franciszka Schuberta, Charlesa Gounoda i Wolfganga Amadeusza Mozarta.
Pozostałe
Chór Miasta Radomia ponownie pojawił się w świątyni farnej 30. października. Podczas koncertu wykonano m.in. Mszę Antonio Lottiego.
Bez użycia organów
Chór Miasta Radomia Sancti Casimiri Cantores Radomiensis 26. listopada wystąpił z koncertem w radomskiej farze. W programie znalazł się utwór Stabat Mater Zoltana Kodaly'ego.
Bez użycia organów
Wielkim wydarzeniem dla Radomian w styczniu 1974 r. był przyjazd Chóru Akademickiego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Przy licznie zgromadzonych w radomskiej farze słuchaczach, 20. stycznia wybrzmiały kolędy w wykonaniu lubelskich studentów. Chór odwiedził z koncertem kolęd trzy radomskie kościoły: oo. bernardynów, św. Jana i kościół mariacki.